Κυριακή, 19 Μαΐου 2019

Απόηχος του πρώτου Φεστιβάλ Μονολόγων Anasa Art

Το πρώτο φεστιβάλ της ANASA ART κρίθηκε επιτυχές για περισσότερους από έναν λόγους και ασφαλώς πέραν της μεγάλης προσέλευσης κόσμου. 

Ο πρώτος (λόγος) κρίνω, οι ευκαιρίες που δόθηκαν σε νέους ηθοποιούς να επιδείξουν το ταλέντο τους γράφοντας παράλληλα στο βιογραφικό τους την παρουσία τους στον ίδιο χώρο με επαγγελματίες, γνωστούς καταξιωμένους ηθοποιούς, ο δεύτερος το φιλικό περιβάλλον στο οποίο συνέβησαν όλα τα όμορφα, ο τρίτος το θερμό χειροκρότημα, αφού όλοι όσοι παρέστησαν (υπήρξαν περί τις 15 συμμετοχές) επέδειξαν ο καθένας κάτι μοναδικό. 




Ξεκινώντας μια αναφορά των πρωτευσάντων στον απόηχο των δρώμενων που χάραξαν όμορφες αναμνήσεις σε όλους εμάς που ζήσαμε από κοντά το τριήμερο θεατρικό γεγονός, θα ήθελα πρώτιστα να σταθώ στην καταλυτική παρουσία της Μαρίας Συμεών όπου με την συγκλονιστική υποκριτική της δεινότητα, καθήλωσε από το πρώτο λεπτό το κοινό, ερμηνεύοντας άψογα, με ακρίβεια χειρουργού -θα έλεγα- και αρωγό την επιβλητική βαριά, σκηνική της παρουσία, το απαιτητικό υποκριτικά έργο του Δημήτρη Βαρβαρήγου, Μαρία Τσβετάγιεβα, σε σκηνογραφία και ενδυματολογία Χάρη Σεπετζή. Η παράσταση αυτή της ηθοποιού, κρίνω ότι αποτέλεσε μόνη της ένα ολόκληρο κεφάλαιο στο φεστιβάλ. 



Την παρουσία της Μαρίας Συμεών, ακολούθησε το επόμενο βράδυ μια έκπληξη. 

Η εμφάνιση της Σωτηρίας Χρυσικοπούλου με την επιλογή της: Βάλς αριθμός VI του Νέλσον Ροντρίγκεζ. Η μοναδική της εμφάνιση, οι εναλλαγές των ρόλων που υποδύθηκε με την άνεση και τον αέρα της μεγάλης ηθοποιού, η αξιοπρόσεκτη διαρκής χορευτική κίνησή της στη σκηνή, το βαθύ κόκκινο χρωματισμένο πάθος της και η άριστη ερμηνεία της, ξεσήκωσαν κοινό και κριτική επιτροπή αποσπώντας παμψηφεί το πρώτο βραβείο σε επίπεδο επαγγελματιών. Στο σημείο αυτό θα πρέπει να επισημάνω αλλά και να εξάρω την αριστοτεχνική σκηνοθετική δουλειά της Ειρήνης Δρίβα, η οποία ώθησε κατά τη γνώμη μου στα όρια των δυνατοτήτων της την ηθοποιό αποκαλύπτοντας στο έπακρο το βαθύ ταλέντο της. 

Σε επόμενο επίπεδο ξεχώρισαν οι ερμηνείες της Σάρας Τερζή και Μαριάννας Βασιλείου όπου μοιράστηκαν το πρώτο επόμενο βραβείο και του Κώστα Πατούρα όπου πανάξια ανέβηκε στο δεύτερο σκαλί του βάθρου. 


Η πρώτη (Σάρα Τερζή), ερμήνευσε με τόσο έντονο πάθος ένα δικό μου μονόλογο (τον οποίο διασκεύασα για τις ανάγκες του φεστιβάλ από το ομώνυμο μυθιστορηματικό μου έργο) ‘Κορίτσι Διαμάντι’, που συγκίνησε το κοινό και εμένα προσωπικά. Η σκηνοθεσία και οι πετυχημένες ενδυματολογικές επιλογές, ήταν της Ελένης Μιχελή και κρίθηκαν τόσο ευρηματικές, όσο και άριστες. 

Η επόμενη στη σειρά Μαριάννα Βασιλείου, ήταν μια ακόμα έκπληξη. Ήταν το κορίτσι που διάβηκε μονομιάς ανεβαίνοντας στη σκηνή, σαράντα ολόκληρα χρόνια, όχι τόσο με την εμφάνισή της, όσο με το μοναδικό μέταλλο της φωνής της, στη χροιά της οποίας, αλλά και στον εξαιρετικό τρόπο με τον οποίο την χειρίστηκε, θεωρώ πως χρωστάμε όσοι την απολαύσαμε, πολλά. Παρουσίασε το μονόπρακτο του Μπέρτολντ Μπρεχτ, η Εβραία. 



Τέλος ο συμπαθέστατος Κώστας Πατούρας απέδωσε άριστα Σαίξπηρ, ‘Τέλος καλό όλα καλά’. Ο ταλαντούχος ηθοποιός, με την ιδιαίτερη ερμηνεία του έκανε όλους να απολαύσουν ένα μονόλογο με ροή λόγου, υποκριτικές εναλλαγές και αρκετές χιουμοριστικές πινελιές απόρροια της άνεσης και του πηγαίου ταλέντου του. 





Η κριτική επιτροπή αποτελείτο από -μέσα προς τα έξω-, τον Σπύρο Σπαντίδα (ηθοποιό, σκηνοθέτη), την Χρύσα Κατσιματίδου (δημοσιογράφο) τον Γιώργο Σ. Πολίτη (συγγραφέα) και τέλος τον Ραφαήλ Πυλαρινό (συνθέτη)

Την επίπονη προσπάθεια της ολοκλήρωσης του 1ου φεστιβάλ μονολόγων της ANASA ART επιφορτίστηκε ο ηθοποιός σκηνοθέτης και παραγωγός θεατρικών παραστάσεων, Δημήτρης Παραδείσης με την σκηνογράφο-ενδυματολόγο Ελένη Μιχελή. 

Οι παραστάσεις δόθηκαν στο θέατρο Παραμυθίας, Αλμπέρτα Τσοπανάκη. Παραμυθίας 27 Κεραμεικός.

Ήδη προετοιμάζεται μετά την επιτυχία του πρώτου, το δεύτερο Φεστιβάλ στον ίδιο χώρο με την ίδια πετυχημένη συνταγή, στις 10-11- 12 Ιουνίου 2019. 



Εξ' αριστερών διακρίνονται: Ραφαήλ Πυλαρινός, Ελένη Μιχελή, Δημήτρης Παραδείσης, Μαρία Συμεών, Δημήτρης Βαρβαρήγος, Χάρης Σεπετζής, Γιώργος Σ. Πολίτης, Χρύσα κατσιματίδου.


Επόμενη μέρα, εξ' αριστερών: Ραφαήλ Πυλαρινός, Γιώργος Σ. Πολίτης, Σάρα Τερζή, Χρύσα Κατσιματίδου, Σπύρος Σπαντίδας, Ελένη Μιχελή, Μαριάννα Βασιλείου. Κάτω: Δημήτρης Παραδείσης.

1 σχόλιο:

  1. Ευχαριστώ θερμά για τα καλά σας λόγια. Κρατώ το γεγονός πως είχα την τύχη και μεγάλη τιμή να μοιραστώ την ίδια σκηνή μέσα στο ίδιο τριήμερο με άριστους επαγγελματίες και ερασιτέχνες ηθοποιούς. Τα οφέλη για μένα είναι πολλαπλά, νιώθω πως ο μεγάλος νικητής είναι η Τέχνη του Θεάτρου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή